Najave







LECTIO DIVINA

Sestre će svakodnevnim slušanjem Božje riječi u svetoj misi
i razmatranjem Svetog pisma, osobito Novog zavjeta,
hraniti svoj duhovni život.
Pobožnim slušanjem Božje riječi
rast će u dubljem spoznanju života Isusa Krista
kojega trebaju nasljedovati,
nalazit će snagu za zajedničku žrtvu
i rješenja svih osobnih i zajedničkih nejasnoća.

(Konstitucije SCJ, br. 13-14)


Molitveni život zajednica





 
MOLITVENO ČITANJE BOŽJE RIJEČI U ZAJEDNICI
 
Priprema: Pronaći prikladno mjesto i vrijeme: meditativna dvorana, sjedenje u krugu. U sredini križ, svijeća, cvijeće. Potrebno je otvoreno i dobrostivo srce i radosna opuštenost. Reći sebi: Imam vremena! Ne žuri mi se! Za uvod:pjevanje ili odgovarajuća meditativna glazba. Zatim slijedi rad u pet koraka (lectio, meditatio, oratio, contemplatio i actio):
 
 
1. Lectio (čitanje)
Čitanje traži Riječ i ono što tekst kaže u sebi. Pozorno čitam izabrani tekst (npr. nedjeljna čitanja). Zaustavljam se gdje mi je srce taknuto te izabirem rečenicu ili riječ koja me se najviše dojmila. Čitanje može trajati oko pet minuta.

2. Meditatio (meditacija)
Meditacija nalazi Riječ i ono što tekst govori nama. U tradicionalnom smislu riječi meditacija je razmatranje svetih tekstova ili slika. U meditaciji otvaram svoj razum i srce izabranoj riječi i njenoj poruci. Izabranu riječ ponavljam napamet u sebi i osluškujem u nutrini njeno djelovanje: kako odgovara na moja pitanja i moje čežnje i kako mi  rane liječi. Mogu ponavljati  izabranu riječ ili rečenicu u ritmu disanja: kod svakog izdisaja ili udisaja. Stari oci to ponavljanje riječi zovu ruminatio (preživanje). Ponavljanjem molitelj kuša okus riječi iza riječi. Meditativna nadahnuća mogu se izraziti riječima, pjesmom, crtežom iligestom. 

3. Oratio (molitva)
Molitva je naš govor Bogu. Govorim Bogu što osjećam. Molim za rasvjetljenje, zahvaljujem Mu i sla­vim Ga. To je usmena molitva. „Kad slušaš, Bog ti govori, kad moliš, ti govoriš Bogu“ (Sv. Ambrozije). Molim da me Bog promijeni. „Čovjek moli da sebe transformira, a ne da Boga informira“ (Sv. Augustin).
 
4. Contemplatio (kontemplacija)
Kontemplacija kuša plodove u šutnji. U kontemplaciji molitelj se sjedinjuje s Bogom u šutnji i preuzima Božje gledanje na stvarnost. Kontemplacija smiruje razum i osjetila i oslobađa iskustvenu razinu koja je zastrta ja-aktivnošću i vodi do iskustva jedinstva s Bogom (unio mystica). „Tko želi biti pobožan, treba mu deset dijelova: de­vet dijelova šutnje i deseti samoće“ (Isus, agraf). Kontemplacija kuša plo­dove susreta s riječju Božjom. Čovjek spoznaje da je dijete Božje i odmara se u Božjem okrilju. Stanje kontemplacije besplatni je Božji dar. Isus kaže: „Svoj mir vam dajem.“ Koraci: meditatio, oratio i contemplatio, obavljaju se u šutnji (do 20 minuta) uz odgovarajuću glazbu. Nakon šutnje preporuča se kratko pojedinačno izvješće o dojmovima, ali bez komentiranja.
Za kraj: pjesma, psalam, šutnja, molitvene geste i blagoslov. Sve traje oko 1 sat.
 
5. Actio (djelovanje)
Cilj metode Lecio divina jest kontemplacija u akciji. Cilj božanskog čitanja jest duhovno iskustvo prenijeti u život: kontempla­cija u svakodnevici. Svakodnevica je mjerilo uspjeha božanskog čitanja. Plod vježbe nije bijeg od života i ljudi, nego s duhovnim iskustvom živjeti u svijetu. „Duhovni put koji ne vodi u svakodnevicu nije duhovni put nego stranputica.“ „Peri čašu i tanjur kao da pereš novorođenče.“ 

 
M. HERCEG, Molitva šutnje – škola kontemplacije, Mostar 2009., str. 117.-118.